gehonomenchans

Direktlänk till inlägg 4 april 2017

Äntligen, snart pass!

Av Madelene Hallberg - 4 april 2017 15:22

Idag har de varit en intensiv dag. Korna skulle mjölkas på morgon och hästarna skulle chipas. Mjölkningen gick si sådär. Lyckades få ett el urtag att brinna :)) fråga mig ej hur haha. Efter ladugården va klar var de dags för hästarna. Jon och Hampus gick de hur bra som helst. Jon hoppade till lite smått vid sticket men inget mer än så. Rockie däremot tyckte att allt detta var otroligt hemskt och jobbigt. Vi försökte med en hink foder men de gick inte så bra. Då vi inte har tillgång till stall heller så blir allt svårare. Han hotade med bakbenet mot hon som skulle chippa och då vågade hon inte. Men hon gav sig inte. Vi stog alla tre (Jag, mamma och chiparen) och fillurade på hur vi skulle kunna göra. På gården står de en betong cirkel ungefär som är rätt så hög. (Tillräckligt för att hästen på 1.82 inte ska nå upp) hon ställde sig iallafall i den tunnan och vi försökte igen. Han hoppade runt och sparka hej vilt. Jag avbröt hans fjanterier genom att backa han. Sedan gå fram igen. Så höll vi på i kanske 10min sen var chipet i. Longerade ett litet tag efter åt så han kunde få jogga av sig lite. Klappade och kramade på honom massor efter åt. Är så stolt över min kille.

Sitter nu på skolan med lilla Mimmi (hunden). Kommer hem igen på fredag och ska nog ta en promenad med Rockie då. (Då blir de massor med bilder). Längtar tills vi fixat dom där förbannade hovarna så jag kan börja longera han ordentligt.. aja, nu ska jag snart äta. Hejdå så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene Hallberg - 2 oktober 2017 09:02


Det har varit en lång helg med en massa höstar som ska ut och in. På skolan har vi så att vi turas om att ta handom hästarna så alla ska få en chans att få åka hem. (Vi bor på internat). Rocky just nu står bara pågrund av att han inte går 100% korrek...

Av Madelene Hallberg - 7 september 2017 19:27

Det har hänt mycket den senaste tiden. Vi har ny flyttat till skolan som jag går på och Rocky trivs väldigt bra här. Vi har mycket mer möjligheter och har kommit rätt långt i våran utveckling. När vi kom hit gick han inte alls framåt och var väldigt ...

Av Madelene Hallberg - 17 juni 2017 14:51

Har inte skrivit på ett bra tag nu. Men jag kan säga att han har blivit ur snygg och vi har även kommit så långt att vi galoppat lite. De kommer väl komma update när jag orkar och har lust men kommer inte lägga all tid i världen då jag är för lat för...

Av Madelene Hallberg - 12 maj 2017 23:26

Det var ett tag sen jag skrev ett inlägg senast så kände att de va dags att skriva lite kort. Rockie är helt återställd och mår i dagsläget super bra. Har ridigt få gånger men de är för att hans sadel sitter så himla fel så har inte lust att rida när...

Av Madelene Hallberg - 28 april 2017 20:02

Red varenda häst idag. Varenda en. Till och med Rockie. Longerade han innan och jävlar vad han studsa den hästen. Var lite tveksam om jag verkligen ville sitta upp men jag var så sugen på att rida honom. Jag satte upp iallafall efter longeringen och ...

Presentation


Rockie, 12 år, Tinker/Halvblod Korsning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards