gehonomenchans

Direktlänk till inlägg 2 april 2017

Första inlägget, Blogga är inte riktigt min grej

Av Madelene Hallberg - 2 april 2017 19:22

Hej!
Denna blogg kommer användas mest för att kunna se framstegen med hästarna. Främst Rockie som då är mitt projekt. Dom har bott hos oss i nu 1 vecka ungefär. När vi var och kollade på kusarna så vart jag helt såld på den fläckiga "lilla" små skabbiga hästen i hagen. Hans snälla bruna ögon som man nästan drunknade i.. men hur dom såg ut. Rockies man var som dreadlocks. Hovarna har säkert inte varit verkta på flera månaders tid. Spruckna och för långa..

Det var inte meningen att vi skulle köpa Rockie men jag små pratade med gubben som skulle sälja dom, frågade hur han var, om han var utbildad. Det ända jag fick till svar "han är lite speciell". Men för mig finns det inget som heter speciell. Det kallas egen individ med egen personlighet. Med lite om och men erbjöd han sig att vi kunde få ta Rockie också. Det var meningen att vi bara skulle ha dom två Bruna nordsvenskarna men han sa att det va väl bara och prova fläcken. Absolut, jag gillar utmaningar. Efter en vecka så stod dom hemma hos oss och jag lyckligare en någonsin. Detta ska bli en rolig och spännande resa.

Inläggen kommer komma ibland. Då jag går i skolan på veckodagarna kan de bli lite svårt att göra inlägg. Annars blir de som de blir!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene Hallberg - 2 oktober 2017 09:02


Det har varit en lång helg med en massa höstar som ska ut och in. På skolan har vi så att vi turas om att ta handom hästarna så alla ska få en chans att få åka hem. (Vi bor på internat). Rocky just nu står bara pågrund av att han inte går 100% korrek...

Av Madelene Hallberg - 7 september 2017 19:27

Det har hänt mycket den senaste tiden. Vi har ny flyttat till skolan som jag går på och Rocky trivs väldigt bra här. Vi har mycket mer möjligheter och har kommit rätt långt i våran utveckling. När vi kom hit gick han inte alls framåt och var väldigt ...

Av Madelene Hallberg - 17 juni 2017 14:51

Har inte skrivit på ett bra tag nu. Men jag kan säga att han har blivit ur snygg och vi har även kommit så långt att vi galoppat lite. De kommer väl komma update när jag orkar och har lust men kommer inte lägga all tid i världen då jag är för lat för...

Av Madelene Hallberg - 12 maj 2017 23:26

Det var ett tag sen jag skrev ett inlägg senast så kände att de va dags att skriva lite kort. Rockie är helt återställd och mår i dagsläget super bra. Har ridigt få gånger men de är för att hans sadel sitter så himla fel så har inte lust att rida när...

Av Madelene Hallberg - 28 april 2017 20:02

Red varenda häst idag. Varenda en. Till och med Rockie. Longerade han innan och jävlar vad han studsa den hästen. Var lite tveksam om jag verkligen ville sitta upp men jag var så sugen på att rida honom. Jag satte upp iallafall efter longeringen och ...

Presentation


Rockie, 12 år, Tinker/Halvblod Korsning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards